Pretparkfreak Forum
Leuk dat je ons forum bezoekt. Wordt nu gratis lid van het Pretparkfreak Forum en lees het laatste pretpark nieuws, plaats zelf foto's en video's van pretparken of plaats een bericht op ons forum.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Pretparkfreak Forum
Leuk dat je ons forum bezoekt. Wordt nu gratis lid van het Pretparkfreak Forum en lees het laatste pretpark nieuws, plaats zelf foto's en video's van pretparken of plaats een bericht op ons forum.
Pretparkfreak Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toverland Halloween 19 10 2018

Ga naar beneden

Toverland Halloween 19 10 2018 Empty Toverland Halloween 19 10 2018

Bericht van Admin za maa 30, 2019 4:05 pm

TR Halloween Toverland, 19 Okt. 2018

Omdat het stralend weer was en het daarna slechter weer zal worden, ben ik afgelopen vrijdag naar Toverland geweest.
Ik wilde heel graag Fenix nog doen en aangezien ze geen winteropenstelling hebben voor deze attractie, leek het me ideaal om 'm met Halloween mee te pakken.
Halloween zelf vind ik ook altijd tof vanwege de sfeer en is me in 2012 goed bevallen.
Nu met de nieuwe themagebieden belooft het veel goeds en dat was ook zo.
Wel moet ik er bij zeggen; de meeste drukte concentreerde zich toch rond de Magische Vallei en de achtbanen.
Laguna lag er verloren bij, hier liep je eigenlijk alleen langs om het park binnen te komen en naar buiten te gaan.
Dit zou opgeleukt kunnen worden met wat flatrides of kinderspul.

Hoe begon de dag. Waar ik geen wijs uit kwam was hoe ik er met het OV kon komen. Kom op Toverland, nu hebben jullie zo'n extra bus en rijdt ie nog in de middag niet richting het park. Ja, pas laat in de middag of 's ochtends. Ik had een ander idee. Laat ik er heen fietsen.
Dat is toch nog 6,4 km. fietsen. Ik heb wel m'n vouwfietsje, maar dat vind ik voor zo'n end niet zo fijn.
OV fiets. Ja en er was precies 1 fiets beschikbaar op Horst-Sevenum NS, dus had ik geluk.
Navigatie aangezet en een aardige jongedame loodste me er heen.

Oude ingang is niet meer in gebruik, dat wist ik al.
Nu moet je helemaal om het parkeerveld en Troy heen.
Ik moet wel zeggen, het is nu echt een soort 2de Efteling geworden. Op sommige punten voelt het zelfs of ik in een buitenlands pretpark beland ben   Smile .

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

En na de ingang ook nog een stuk lopen, maar dan kom je wel gelijk bij de nieuwe achtbaan, bij Fenix.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Er was al wel een wachtrij, maar was te doen.
Het was me eerst niet duidelijk waar de ingang was.
Uiteindelijk gevonden loop je een grot in, moet af en toe steile nauwe stenen wenteltrappen af en weer op en verder in de rij splitst het zich. Omdat ik links eerst wilde doen, pakte ik de linker rij.
Bovenaan gekomen toch zenuwachtig hoe deze baan en vooral die drop zou aanvoelen.
Nou, hij is toch pittig, maar heel soepel, zoals de meeste B&M banen.
Het was een hele aparte ervaring met ook veel near-misses en elementen die ik zo nog nooit gevoeld had. Maar kan zijn omdat het een Wingcoaster is [color:#999999](Mag wingCoaster zeggen omdat het van B&M is lol)[/color].

   

   

Dwervelwind nog gedaan. Die in 2012 met Halloween nog d'wervelwind heette. Dat was best eng weer dat spinnen, moest best ieuwen er in. Pittig baantje.

   

Nu even een rustige attractie doen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Langs het plein met de fonteinen gelopen en zo over bruggetjes naar Djengu River.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

 

Kwam langs de Boosterbike welke ik later op de avond zou doen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Ze gebruikten overal vuur bij de attracties. Zelfs bij Troy, die toch van hout is!

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Troy, ja, laten we daar naar toe gaan. Die blijft toch favoriet qua woodies.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

   

O, wat ging ie weer lekker hard. Alleen kreeg ik helaas wel een beetje koppijn. Maar het gevoel blijft onbeschrijfelijk.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Omdat het nu donker begon te worden kwamen de spoken (of zombies) te voorschijn.
Hier een gladiatorspook.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Hierna terug gelopen naar het fonteinenplein waar vrolijke spoken dansten.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Admin
Admin

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 30-03-19

https://pretparkfreak.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Toverland Halloween 19 10 2018 Empty Re: Toverland Halloween 19 10 2018

Bericht van Admin ma apr 01, 2019 5:24 pm

Nu op naar de Magische vallei, waar het spokenfestijn echt kan beginnen. Nou dat was ook zo, je zag af en toe geen hand voor ogen en het was echt mysterieus. Die Magische vallei krijgt van mij een dikke plus.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Liep nog langs Dwervelwind richting Avelon om nog een rondje Fenix in het donker te doen. Je ziet daar ook bootjes die een combinatie lijken tussen Fata Morgana en Gondoletta.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

   

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

They're coming to get you!

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Hierna nog een rondje Boosterbike meegepakt. Waar een behoorlijk lange wachtrij stond en je niet je plek kon kiezen. Maar was tof ritje weer

   


Daarna ging ik richting huis. Maar ik verdwaalde.
Vanuit de Boosterbike kwam ik in de hallen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Ik dacht bij de oude ingang wellicht naar buiten te kunnen. Nee, ook de enige uitgang voor bezoekers is bij Laguna.
Dus helemaal teruglopen, waar ik dus ergens tussen Avelon en Laguna verdwaalde. Het was daar helemaal uitgestorven ook.
De richtingbordjes zijn donker en de plattegrond was ook moeilijk te zien in het donker, maar ik had een ledlampje bij me.

Uiteindelijk bij Laguna gekomen en daar weer teruggelopen naar waar m'n OV fiets stond.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Wat is dat pikkedonker die weg daar 's avonds zeg. Gelukkig zat er op die OV fiets goed licht, maar is echt een hele tijd geleden dat ik op een onverlichte weg gefietst heb.


Compilatievideo komt nog.
De kaboutertjes deden het niet. Ik heb deze Dwervels gevraagd, maar zijn een apart volkje en nogal op zichzelf. (Iemand die enige gelijkenissen met de Laven uit de Efteling ziet)?

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


Het was een geslaagde dag. Ik merk dat het park nu echt een andere jas heeft aangetrokken en groot dagvullend is. Zeker als het groen groter gegroeid is en er nog wat infill en een darkride(coaster) komt, is het plaatje compleet en is het een serieuze concurrent voor de ... nee, laat ik maar niet die discussie hahaha....

Admin
Admin

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 30-03-19

https://pretparkfreak.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Toverland Halloween 19 10 2018 Empty Re: Toverland Halloween 19 10 2018

Bericht van Admin ma apr 01, 2019 5:27 pm

Hier nog een compilatie van de beelden:


Admin
Admin

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 30-03-19

https://pretparkfreak.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Toverland Halloween 19 10 2018 Empty Re: Toverland Halloween 19 10 2018

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum