Pretparkfreak Forum
Leuk dat je ons forum bezoekt. Wordt nu gratis lid van het Pretparkfreak Forum en lees het laatste pretpark nieuws, plaats zelf foto's en video's van pretparken of plaats een bericht op ons forum.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Pretparkfreak Forum
Leuk dat je ons forum bezoekt. Wordt nu gratis lid van het Pretparkfreak Forum en lees het laatste pretpark nieuws, plaats zelf foto's en video's van pretparken of plaats een bericht op ons forum.
Pretparkfreak Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagje Efteling, bijna Lente maar toch niet. 3 Feb. 2019

Ga naar beneden

Dagje Efteling, bijna Lente maar toch niet. 3 Feb. 2019 Empty Dagje Efteling, bijna Lente maar toch niet. 3 Feb. 2019

Bericht van Admin ma apr 01, 2019 6:01 pm

Dagje Efteling, 3 Feb. 2019

Wel alle Tover Twinkels! Ik besluit nog een keer naar de Efteling te gaan.

Afgelopen keer, 25 1 2019, was ik er geweest met sneeuw, dat was heel mooi, maar een paar opnamen zijn mislukt en ik had Symbolica nog steeds niet gedaan. Vóórdat het richting de Lente té licht wordt tegen sluitingstijd, dacht ik Baron 1898 nog enigszins in het donker te kunnen doen dan.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Het is een mooie dag met al aardig wat mensen op de been, zo te zien.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]



Omdat er bij Symbolica best een rij staat, besluit ik de single riders line te nemen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Ik heb expres niks gevolgd over Symbolica om te zorgen dat het een verrassing voor me bleef.
Dus zelfs geen updates over piket paaltjes e.d. gevolgd, zogezegd helemaal niets.

Enige nadeel... dat ik dus ook niks weet, of hoe die attractie werkt.
Ik gokte dat het een shooter darkride zou zijn. Dat was het dus niet.

De Entree is heel mooi met de trap die uiteen gaat.
O.J. [s]Simpson [/s]Punctuel komt een beetje houterig over en Pardoes lijkt qua vorm niet helemaal te passen op 1 of andere manier.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Dan kun je na de trap naar rechts... Ooh! Je moet naar beneden. Mmm, oké.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Beneden zie je een klein karretje, dat is wel schattig. Zo zien de karretjes er dus uit.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Er werd mij gezegd dat ik in het karretje met de groene bal kon stappen.
Eenmaal in het karretje kwam je bij een deur die ontsloot... nee, die ontsloot niet! Die ging ook niet open Sad .
Waar in allerlei andere attracties deuren openden, bleef deze dicht. (Plus het klakgeluid was niet synchroon met de sluiting).

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Het karretje draaide en kwam bij een andere deur. O..., dacht ik. Ik had niet de juiste kleur, of had niet op het schermpje op tijd gedrukt.
Nee, dat maakte niks uit. En de volgende deur bleef ook dicht. Mmm, typisch.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Het karretje maakte weer pirouetjes en kwam bij een nisje uit. Zou hier een Pardoes pardoes te voorschijn verschijnen?
Nee, niks :?

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Vervolgens reed je door de open gangen waare ander karretjes met andere kleuren ook reden. Maar wat was dan de functie van die kleuren? En wanneer moest je het schermpje aanraken?

We kwamen bij een tovenaar in een planetarium uit. Dit was heel mooi. Alleen hadden de zonnen iets feller mogen branden.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

We draaiden rondjes en reden met een rotvaart langs elfjes gevangen in een stolp, wel zielig, maar kreeg geen tijd om het goed te bekijken.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

En dat lijkt pardoes wel de Droomvlucht!

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

En daar waren we opeens bij een aquarium met een walvis er in.
Alleen had ie wel echt zo'n te groot overvriendelijk Disney oog.
Het effect met het water was heel mooi gedaan.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Hé, daar is Pardoes al weer!
Er is iets heel vreemds. De menselijke figuren lijken dan groter dan kleiner te zijn en Pardoes klopt in verhouding helemaal niet en dat je hem steeds ziet is ook verwarrend, want dan zijn er meerdere Pardoezen tegelijkertijd. Dat f*ckt met je mind.
Liever had ik 'm alleen in het begin bij de trap en het eind gehad bij de Koningszaal.

Het had wel weer gekund en eigenlijk leuker geweest als het wel een shooter darkride was geweest en je tevoorschijn springende Pardoezen tussen hun Twinkels kon schieten Very Happy .

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Ooo, oké, nu kwamen we bij een spiegel met ronddraaiende objecten. Waarschijnlijk moet je hier drukken op je schermpje.
Omdat het totaal niet duidelijk was waar je op moest drukken, nodigde het erg uit
om als een peutertje met het vlakke klamme handje gewoon random op het schermpje te tappen voor random geluk met de bijbehorende babygeluidjes makende.

Er was een klavier. Ik wilde er op spelen, maar kon er niet bij Sad .

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Nog een klavier waar ik niet bij kon. Dat lijkt waarempel op de signatuur van het orgeltje in het Lavendorp.
Flink weer random tappen op het schermpje en het orgeltje begon te spelen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]



Ja, ik vind de attractie op zich leuk, maar er had meer interactie mogen zijn, dat je wel toetsen van de orgels in kon drukken en er iets gebeurde. Vanuit het nisje had een verrassing mogen komen om het spannend te maken. Die deuren was tof geweest als verschillende kleuren door verschillende deuren hadden kunnen gaan.
Dan kon je als andere kleur het echt niet zien van de ander waar die naar binnen ging, tot je zelf die kleur deed.

En ja, eigenlijk was een shooter het leukste geweest dan toch. Heel direct en gelijk interactie.

Ik zal Symbolica zeker vaker gaan doen nog, maar blijf de spanning en opbouw bij de andere darkrides in het park wel beter vinden vooralsnog.

Oké, tijd voor een rondje Bobbaan.
Omdat het druk was beslloot ik ook hier de single riders line te nemen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


Admin
Admin

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 30-03-19

https://pretparkfreak.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje Efteling, bijna Lente maar toch niet. 3 Feb. 2019 Empty Re: Dagje Efteling, bijna Lente maar toch niet. 3 Feb. 2019

Bericht van Admin ma apr 01, 2019 6:02 pm

Nu tijd voor de rest van de achtbanen.
Wilde in ieder geval de Baron graag doen.
Hé, zelfs Joris en de Draak is open, die ook dus.
Python sloeg ik over. Je moest met een boarding pass, of lang in de rij staan.
Ondanks dat het een ouwetje is, alhoewel onlangs opgeknapt, staan er altijd nog hele rijen.
Beter blijft ie ook nog een tijdje staan... hoop ik.
Ookal deed ik 'm nu niet; het blijft een plaatje. (Behalve dan die lelijke houten punthekjes. Bij de Baron achter in de rij zijn die ook en vloeken met dan staal).

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]



Even wat thee drinken met mooi uitzicht op de Vliegende Hollander.
Het was opeens wel weer heel koud geworden. Ik kon m'n muts en wanten gelijk weer aandoen.
Ik weet een naam voor een nieuwe bistro: "De 4 jaargetijden... op 1 dag!"

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Langs Station Oost naar de Baron

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Wat leuk, 3 verschillende Bomen zo naast elkaar.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]



Gondoletta en Pagode gedaan en de Baron 's avonds nog 2 keer.
Baron 1898 ben ik echt verslaafd aan geraakt nu.
Vooral in het midden voor is ie heel soepel echt Wink .

Vogel Rok niet gedaan. Rondjes draaien in het stikkedonker en er vreemd genoeg nog misselijker uitkomen dan de Baron en de Python bij elkaar; nee, laat maar.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Admin
Admin

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 30-03-19

https://pretparkfreak.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje Efteling, bijna Lente maar toch niet. 3 Feb. 2019 Empty Re: Dagje Efteling, bijna Lente maar toch niet. 3 Feb. 2019

Bericht van Admin ma apr 01, 2019 6:03 pm

Het park blijft echt een mooi park met dat water. Het blijft lonken als sirenen vanuit een moeras.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]



[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Wilde nog een laatste rondje Baron in echt donker doen, maar was net al gesloten, maar heb 'm toch in het schemer nog kunnen doen.
Valt me wel op dat de baan niet zo mooi is aangelicht als bv Fenix in Toverland.

Liep nu weer terug naar de uitgang en ving nog een glimp op van Aquanura, die als het dadelijk lichter wordt 's avonds dus gewoon in het licht afspeelt! Dat wist ik dus niet. Dacht dat dat alleen in het donker was.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Nog een glimp van de Bobbaan voordat ie dadelijk voorgoed weg is Sad .

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


En nog een compilatie van de dag:


Admin
Admin

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 30-03-19

https://pretparkfreak.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje Efteling, bijna Lente maar toch niet. 3 Feb. 2019 Empty Re: Dagje Efteling, bijna Lente maar toch niet. 3 Feb. 2019

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum